ניצוצות של נתינה ה-29.3 עד 30.4

שותפים יקרים,

לקראת סוף השבוע, אנו ניצבים נפעמים מכל העשייה שמתבצעת בכול 24 השעות שעוברות. עשייה שחוצה יבשות, חברות וגילאים אשר במרכזה מנהלי / מנהיגי בתי ספר מופלאים אשר פועלים ללא יום או לילה. עשייה שמוכוונת למטרה אחת – רווחת תלמידי בתי הספר ומשפחותיהם.

שבט אחים ואחיות גם יחד

כל דבר אפשרי כאשר חבורה של שותפים משלבת ידיים ופועלת יחד. השבוע האחרון שב והוכיח שדבר אינו בלתי מושג. חב' אפלייד מטריאלס נמנת על גרעין המייסדים של תובנות בחינוך, ומאמצת את בית ספר בן צבי בקריית עקרון – שמעה על המצוקה התזונתית בקרב בתי הספר השונים השותפים לתובנות. במקביל זיהו בחברת אפלייד מטריאלס את מצוקת החקלאים אשר מתקשים לקטוף ולמכור את יבולם.

מיד חיברו בחברה בין הדברים רתמו את עמותת לקט ישראל לסיוע בהובלה ובאספקה ויצאו במבצע לאספקת ארגזי ירקות ופירות למשפחות בתי הספר.

סך כל תרומת החברה כ 700 ארגזי ירקות ופירות במשקל כולל של כ- 7 טון. חלוקת כמות שכזו בבתי המשפחות, הצריכה גוף איתן וגדול, לשם כך נרתמו הרשויות המקומיות בהן בת ים ומגדל העמק בהן אנו פועלים במודל עירוני.

ברית אמיצה זו בין הרשות לתובנות בחינוך מוכיחה את עצמה בימים אלה, הולכת ומתעצמת ומחזקת את כולנו.

שעתם היפה של המתנדבים

עם הפסקת הלימודים בבתי הספר והמעבר ללמידה וירטואלית החלה תובנות בחינוך בהסבת פעילות המתנדבים לפעולה בעזרת אמצעים וירטואליים. כיום מופעל מערך של כ- 450 מתנדבים המסייעים לכ- 650 תלמידים.

בימים אלה של שגרת חירום בהם נקרא צה"ל לסייע בפעולות למיגור המגיפה, בולטת החלטתו של ראמ"ן לאשר ולעודד את המשך פעילות התנדבות החיילים: מתכנית 81 על 1, מחטיבת המחקר במודיעין מיחידת הסימולטורים פלמחים ועוד – ממשיכים לסייע לתלמידים בבתי הספר השונים בהכנתם למבחני הבגרות.

מקדמים בברכה את מתנדבים ודרכי התנדבות החדשים – לצד פעולות המתנדבים הוותיקים בתובנות בחינוך, אנו מגלים כי רוח ההתנדבות הולכת וגדלה ומעגל ודרכי ההתנדבות בתובנות נעשים מגוונים יותר ויותר.

בבית הספר ראשית בנות בתל אביב – גויסו 25 מדריכות מוסמכות של מכון אדלר שיעזרו לתלמידות להתכונן לבגרויות.

בבית הספר ביאליק ביבנה, התגייסו מדריכות סימולטורים של חיל האוויר לסייע בלמידה.

בבית ספר אלמוסתקבל בג'לג'וליה הוקם מרכז תמיכה מרחוק למתנדבים שמטרתו לסייע בתמיכה טכנולוגית.

יושב ראש ועד הפעולה הבית ספרי – תובנות בחינוך רואה ביושב הראש ועד הפעולה הבית ספרי כדמות שרצה עם המנהל למימוש החלומות עבור הקהילה הבית ספרית. בימים אלה יושבי הראש פועלים ללא לאות בתושייה וביצירתיות רבה, מגייסים מתנדבים , מגייסים כספים לסלי מזון ורוקמים שותפויות באופן שמחזק את הקהילה כולה.

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן