הגשר על מחוז השלום

מפגש היסטורי של מורי בית ספר גוונים מאורנית עם עמיתיהם מורי בית ספר אלעומריה מכפר קאסם.
החיפוש ב"חדשות גוגל" אחר צמד המילים: "מפגש היסטורי", העלה את התוצאות הבאות: מפגש ראשון של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראשי הקהיליות היהודיות והמוסלמיות בצרפת. מפגש היסטורי בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבין נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און. מפגש פסגה ראשון מאז המלחמה, בין אבייה אחמד עלי, ראש ממשלת אתיופיה ומנהיג אריתריאה איסאייס אפוורקי….



לדעתי, גם הביקור של מורי בית ספר גוונים מאורנית בבית ספר אלעומריה בכפר קאסם, יכול לזכות בכותרת המרשימה "מפגש היסטורי", לא משום שזו הפעם הראשונה שהמורים מבתי הספר השכנים נפגשים, אלא משום שמוחמד צרצור מנהל בית ספר אל עומריה ובתיה פינקלטיין מנהלת בית ספר גוונים – מתחייבים ופועלים כדי להמשיך את הביקורים ההדדיים של התלמידים ואת מפגשי העמיתים.



החברות בין שני בתי הספר שהתחילה בשנה שעברה בפעילות אביבית משותפת בין התלמידים, עלתה שלב כאשר בתחילת החודש, המורים מבית ספר גוונים הגיעו לביקור בבית ספר אלעומריה. לאחר ארוחת צהריים מפנקת במיוחד, מורי בית ספר גוונים ערכו סיור בחממה הלימודית, במעבדת המדעים, בחדר האגדות ובחדר המחשבים של בית הספר.

בתום הסיור נערכה פעילות משותפת שבה משפטים מעוררי השראה כמו: "העתיד שייך לאלו המאמינים ביופי של חלומותיהם" ו-"מי שמאמין לא מפחד" נכתבו בערבית ובעברית על גבי שלטים מעץ שיתלו בשני בתי הספר.



"קודם כל אני מתרגש מאוד" אמר מוחמד צרצור בתחילת המפגש. "לפי דעתי היום הוא יום היסטורי, אנחנו והשכנים שלנו נפגשים במפגש עמיתים שכל כך מחמם את הלב. בית ספר אלעומריה הוא בית ספר יסודי שלומדים בו תלמידים מכיתה א' ועד כיתה ו'. 330 תלמידים ו-23 אנשי צוות מהממים ומדהימים. בית ספר אל עומריה הוקם בשנת 1968 והוא מהוותיקים ביישוב. על הכתפיים שלנו כמנהלים מוטלת האחריות לשמור על המסורת של הישוב ובמקביל להיות בקדמת הבמה מבחינת העשייה החינוכית והפדגוגית.

אנחנו מקווים שהמפגש הזה יהיה יריית הפתיחה להמשך שיתוף הפעולה ולשכנות טובה. בזכות שני בתי הספר נוכל לבנות את הגשר האישי שלנו בין אורנית לכפר קאסם".



ובתיה פינקלשטיין הוסיפה: "אני מתרגשת מאוד להיות נוכחת במפגש הזה. זו פעם הראשונה שאנחנו מבקרים בבית ספר בכפר קאסם. קשה לי למצוא את המילים הנכונות, כי עבורי המעמד הזה הוא רגע מחונן. זהו רגע ייחודי משום שהוא רגע מתמשך. הפגישה הזו לא תהייה נגיעה חד פעמית, אנחנו נמשיך ליצור חיבורים וקשרים שהם לא מובנים מעליהם, במיוחד בתקופה הנוכחית בארץ. הנוכחות המלאה של שני הצדדים מעידה שכול מי שיושב פה בחדר הוא איש חינוך שרואה בראש ובראשונה את טובת הילדים… יש רגעים שלא מצריכים מילים משום שאפשר להרגיש בעוצמה שלהם".



המפגש בין מורי בית ספר אלעומריה לבין מורי בית ספר גוונים, הוא, המחשה מעשית של המשפט "איפה שיש רצון ישנה דרך" . כשיש רצון עז אצל מנהלי בית הספר ואצל הצוות החינוכי, אפשר בקלות לרקום שיתופי פעולה בין בתי ספר ערביים לבתי ספר יהודיים.
בחרתי לסיים את הכתבה בשני ציטוטים מתוך המפגש של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראשי הקהיליות היהודיות והמוסלמיות בצרפת. "יש תקווה בעולם היהודי ויש תקווה בעולם המוסלמי והיא שוכנת בבני הנוער. עתיד האנושות טמון בילדים והם הסיכוי לקרבה בין הדתות". האימאם חסן שלגומי נשיא ועידת האימאמים של צרפת.



"המפגש כאן מחזיר אותי לילדותי, אז למדתי שאפשר למצוא שפה משותפת בין עמים ובני דתות שונות… התחנכתי על החשיבות שבהיכרות המעמיקה עם אמונתו של האחר. אבי, פרופ' יוסף יואל ריבלין שהיה יהודי שומר מצוות, תרגם את הקוראן לעברית. אמונתו לא הפריעה לו אלא דווקא סייעה לו בכך. מפעל חייו היה בניית הגשר בין תרבויות ושפות". ראובן ריבלין נשיא המדינה.

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן