זאת ערבות הדדית אמיתית

בפעם האחרונה שביקרתי בבית ספר ירושלים בבת-ים, נסעתי לצפות בשיעור ימאות שבו התלמידים למדו לשוט על הגלים הרגועים. היום "הגלים" של בית ספר ירושלים ושל שאר בתי הספר שנמצאים במיזם תובנות בחינוך הם דיי סוערים…

מלבד החששות שכולנו עדיין שותפים להם, המצב המאתגר שבית הספר נקלע אליו, הוליד גם שלל יוזמות לתמיכה בתלמידים ובקהילה. בראיון טלפוני עם אילת אנג'ל מנהלת בית הספר היא סיפרה על חלק מהפעילויות שנעשו לטובת תלמידי בית הספר ולטובת הקהילה.

שומרים על קשר עם הגמלאים

"במשך שנים רבות בית הספר עשה פעילות משותפות עם מתנ"ס גאולים שבתוכו פועל מעון יום לכשלושים גמלאים. אחת לשבועיים או שלושה וגם בחגים, תלמידי בית הספר הגיעו למתנ"ס כדי לעשות פעילות משותפת עם הגמלאים. לפני כשבועיים, בשיחת עדכון שנערכה בין ילנה הרכזת של החינוך החברתי לבין מנהל המתנ"ס, הוא סיפר שהגמלאים אינם יכולים לצאת מהבית.

ילנה הרכזת ורחל המורה לאומנות החליטו שהן מפיקות סרטון שבו הילדים מברכים את הגמלאים. כאשר הגמלאים קיבלו את הסרטון הם התרגשו מאוד והחלטנו שכדאי להמשיך את הקשר בין הילדים לבין האזרחים הוותיקים בימים לא פשוטים אלו. יפה מנהלת תחום הגמלאים בדקה האם הגמלאים מעוניינים שהתלמידים יתקשרו אליהם וההיענות הייתה מלאה.

יצרנו רשימה מסודרת של הילדים שרצו להתנדב והמורה שלחה לכול תלמיד שם של גמלאי. גם ההורים מסייעים לתלמידים וככה הצלחנו ליצור שיחות שוטפות עם כל שלושים הגמלאים. אנחנו עושים מעקב מסודר כדי שחלילה לא נפספס אף גמלאי. תלמידה אחת אמרה: 'דברתי איתה, היא שמחה ואני התרגשתי מאוד, היה לי כיף לכבד אותה ולהחמיא לה'. גמלאי אחר אמר שאנחנו עושים מצווה. אימא של תלמיד בכיתה ב' סיפרה שהגמלאי שאליו הם התקשרו ביקש עזרה ברכישת מוצרים, ואותה אימא תסייע לו לאורך כל התקופה… הפעילות הפשוטה הזו היא כל כך ערכית ואמיתית זאת ערבות הדדית אמיתית."

משימה משפחתית
תמיכה בתלמידים וגם בהורים

"הקמנו קבוצה שמורכבת ממורים מקצועיים וממחנכים. בכול פעם, הצוות מדבר עם ארבעה עד חמישה תלמידים ועם ההורים שלהם – אם מתגלים קשיים הצוות מדווח עליהם. בשיחות האלו גילינו שההורים היו זקוקים לעידוד יותר מהתלמידים. מלבד המעקב הקבוע, אנחנו משתדלים גם לעזור (מרחוק כמובן) בחגיגת אירועים משמחים. למשל, אחת המורות אספה ברכות לילד בכיתה א' שלא התאפשר לו לחגוג יום הולדת עם חבריו לכיתה. השמחה של הילד כשהוא קיבל את הברכות הייתה רבה.

קיבלנו בקשות אישיות גם מהצוות וגם מההורים לשיחה עם פסיכולוג בית ספר והוא הסכים לפנות זמן קבוע לשיחות עמו. שלחנו לכול משפחות התלמידים סרטון שהצוות הכין למילות השיר "יש בי אהבה והיא תנצח".

בשיתוף פעולה של הרשות, תובנות בחינוך וקרן אורנשטיין התחלנו בחלוקה של מנות חמות למי שזקוק.

אנחנו ממשיכים את לימודי העברית להורים שהם עולים חדשים. המפגשים הווירטואליים נעשים באמצעות הודעות בוואטסאפ שמתורגמות לרוסית ויש גם שיחות טלפון. מורת העולים נמצאת בקשר מתמיד עם כל המשתתפים בלימודי השפה."

שמרטפייה לילדי רופאים

"התקשרו אליי נציגים מהעיר ושאלו אם אני מוכנה שבית הספר ישמש כשמרטפייה לילדים של אנשי צוות רפואי, משום שבית הספר קרוב לבית חולים אברבנל ואני כמובן הסכמתי מיד. את השמרטפייה מפעיל אב בית ועובדים של העירייה בשילוב עם מתנדבים."

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן