התנדבתי כבר בעבודה

תמר בכר, אחראית על דיני עבודה בחברת אפלייד מטריאלס, ויוגב מהצרי, מהנדס סיסטם – מספרים על פרויקט ההתנדבות שנעשה במשרדי החברה.

תמר: "החל משנה שעברה אני נפגשת בקביעות עם אחת מתלמידות בית הספר. התחלנו כשהיא הייתה בכיתה ב' והשנה היא בכיתה ג'. התלמידים בית ספר בן צבי מגיעים אלינו לאפלייד פעם בשבוע, לשעה של "ספר סיפור הצלחה" בהתחלה אנחנו קוראות יחד סיפור ואחר כך משחקות או מציירות.

בהתחלה הילדה שאני מלווה הייתה מופנמת וסגורה מאוד, היום היא הרבה יותר פתוחה. היא משתפת אותי בדברים שקרו לה בבית ובבית הספר. מה שהכי חשוב בעיניי הוא הקשר שנוצר בינינו… הקראת הסיפור, המשחק או הציור הם רק הכלים ליצירת הקשר הזה.

מפגש הורים ותלמידים בחברת אפלייד מטריאלס
מבחינה פרקטית, הסוג הזה של ההתנדבות יותר נוח לנו. קל לארגן את הזמן כשיודעים שיש שעה אחת שהיא חקוקה באבן שמוקדשת רק לילדים. כמו כן, אנחנו עושים פעילויות משותפות כמו חגיגות ראש השנה, פסח או חנוכה.

הילדים אוהבים מאוד להגיע אלינו. פעמים רבות הם מבקשים שנעשה להם סיור והם מתעניינים מאוד בתפקידים שלנו.

הסיפוק הכי גדול שלי הוא כשאני רואה את השיפור שחל בילדה שאני מלווה. היא הפכה לילדה שמשתפת יותר. אני מאמינה שהפעילות המשותפת והביקורים בחברה משפרים את ההרגשה של הילדים וגם פותחים להם אופקים חדשים.

ערד נבט, סמנכ"ל באפלייד מטיריאלס ובהתנדבות – יו"ר ועד פעולה בבי"ס בן צבי בקריית עקרון.
יוגב: "אני מתנדב כבר שנה רביעית. התחלתי עם תלמידי בית ספר סיני והיום זו שנה שנייה עם בית ספר בן צבי. אני גם 'אח גדול' שמלווה את אחת מהתלמידות על בסיס שבועי, וגם אחת לחודש אני מגיע לבית הספר במסגרת פרויקט 'סדנת אומנות', שזו תורנות מתחלפת של המתנדבים.

אני עוזר לילדה שאני מלווה לפתור תרגילים בחשבון או מתכונן איתה למבחנים. אלונה המורה של בן צבי מכוונת אותי מבחינת העזרה שהילדה צריכה. בסדנת אומנות, אנחנו כל פעם עובדים על רעיון שונה. בפעם אחרונה עשינו יחד לוכד חלומות… בכול פרויקט הבנות לומדות על תכנון, וגם מתנסות בפעילויות ובחומרים שונים כמו למשל קדיחה או שימוש באקדח דבק חם.

בעיניי, הדבר החשוב ביותר זאת לא העזרה בלימודים, אלא העקביות. הילד רואה שיש מבוגר שבוחר, מרצונו החופשי, להיות איתו פעם אחת בשבוע. היציבות היא המפתח להתפתחות הקשר עם הילד. זה לא שאנחנו מצילים חיים, אבל אנחנו בהחלט נקודה יציבה בחיים. אנחנו סוג של אחים בוגרים שיכולים לתת טיפים ועצות. אנחנו לא דמות סמכותית שיכולה לעורר התנגדות אלא דמות חיובית שנותנת לילדים נקודת מבט חדשה.

נולדתי בקריית עקרון ולמדתי בבן צבי. כאשר שמעתי שאנחנו עוברים מבית ספר סיני לבן צבי שמחתי לעזור לבית הספר שלי ויש גם משהו נוסטלגי בחזרה לבית הספר. לצערי, חלק מהמבנים מוכרים לי יותר מדיי ואני כבר מבוגר מאוד. אני שמח להחזיר לישוב שגדלתי בו ואני מאמין שההתנדבות היא החובה האזרחית שלנו.

במשך השנים התנדבתי בכמה עמותות ואני חושב שהעידוד של חברת אפלייד והתשתית שהתלמידים מגיעים אלינו הופכת את ההתנדבות לנגישה מאוד. אני מאמין שהביקור של הילדים אצלנו וההתעניינות שלהם בתפקידים שלי ושל שאר המתנדבים מייצרים אצל התלמידים מוטיבציה להתאמץ ולהגיע למקצועות נוספים. ילד צריך לראות מהן האופציות ולהאמין שהאופציות האלו פתוחות גם בשבילו."

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן