נא לגעת בכדי להבין

עוד שנה של שיתוף פעולה חשוב ומרגש בין 'תובנות בחינוך' למרכז 'נא לגעת', עוד צעד בדרך לשינוי חברתי! מרכז 'נא לגעת' הוא מרכז תרבות ואומנות יוצרת המאפשר לקהל הרחב לחוות ולהרגיש את עולמם של העיוורים, החירשים, והעיוורים-חירשים בחברה שלנו – אם בתיאטרון אשר הצוות בו מורכב משחקניות ושחקנים עם מוגבלויות ראייה ו/או שמיעה, אם במסעדת שף שבה אוכלים בעלטה מוחלטת, אם במרכז אירועים אשר בו התקשורת עם צוות המלצרים נעשית באמצעות שפת הסימנים ועוד…הכרת האחר, הכלת האחר וחשוב מכל – קבלת האחר הם ערכים מרכזיים בתפיסת העולם של 'תובנות בחינוך' ועל כן קיימת חשיבות גבוה לשיתוף וחשיפת מוסדות החינוך אשר בהם אנו פועלים, לתכנים כדוגמת אלו של מרכז 'נא לגעת'. 
בצל מגבלות הקורונה הפעילות, אשר כללה סדנאות וקורסים בשפת הסימנים, נערכה אמנם בצורה מקוונת אך עדיין הייתה מאוד אפקטיבית וזכתה לתגובות נלהבות מהתלמידות והתלמידים אשר השתתפו בתוכנית: "הפעילות מעניינת. היא עזרה לי להבין יותר ולדעת יותר דברים על קהילת החירשים""זה היה מאוד מרגש שאדם (חירש) משתף את הדברים שהוא חווה", "הפעילות תרמה לי בכך שלמדתי בעתיד כיצד לתקשר עם אנשים שהם מחוץ להרגלים שלי". הפעילות זכתה לתגובות לא פחות נלהבות גם מהצוות החינוכי: "פעילות מדהימה ומעוררת השראה!". אין ספק כי לשיתופי פעולה חשובים כאלו ישנה תרומה גדולה בהסרת החששות ודעות קדומות מן האחר ובנטיעת ההבנה כי גם לשונה קיימת הזכות להיות חלק בלתי נפרד מהחברה ומהקהילה.

שיתוף הפעולה המתמשך עם מרכז נא לגעת נעשה ביוזמת ובתמיכת מריאן ודורון לבנת חברי גרעין המייסדים של עמותת תובנות בחינוך. בשת"פ נטלו חלק כ-550 תלמידים ומורים מבתי הספר היסודיים 'חנה סנש' (אור עקיבא), בן גוריון (בת ים), ביאליק (יבנה) ומחטיבות הביניים שז"ר (בת ים) ו-'אורט רוגוזין' (מגדל העמק).

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן