עושים הכול כדי שהתלמידים ידעו שאנחנו איתם

אבי מלכה, סגן מנהל בית ספר דנמרק בירושלים מספר על ההיערכות המיוחדת של בית הספר מהרגע שבו התקבלה ההחלטה על סגירת בית הספר.

דורית יוסף, מנהלת בית ספר דנמרק ותלמיד בית ספר שקיבל ערכת לימוד
ערכות לימוד

"הכנו ערכות לימוד, עם חומרי הלימוד הרלוונטיים ביותר לכול 260 תלמידי בית ספר מכיתה ט' ועד כיתה י"ב. מרבית המורים נרתמו לחלוקת הערכות ובמבצע שנמשך רק יומיים הגענו לכול הבתים של התלמידים.
כשתלמיד רואה שמורה בא עד אליו הביתה עם ערכת לימוד מכובדת שתוכננה במיוחד בשבילו, הוא מרגיש טוב משום שהוא מבין שגם כשהוא לא בבית הספר אנחנו לא מפסיקים לחשוב עליו.

לומדים אצלנו הרבה תלמידים המתמודדים עם בעיות של קשב וריכוז ולהרבה ילדים אין מחשב בבית אבל כמעט לכולם יש טלפונים חכמים, כך שתוך כדי תנועה אנחנו לומדים את האתגרים ומתאימים את עצמנו אליהם. במקביל לערכת הלימודים שנמצאת מול העיניים של התלמיד, המורים מקליטים ומצלמים את עצמם ושולחים סרטונים לימודיים דרך הוואטסאפ. היו לנו תוצאות טובות של בגרויות החורף ואנחנו מאמינים שלמרות האתגר החדש אנחנו נמשיך במגמה הזו.

מקצוע המתמטיקה הוא המקצוע הכי קשה ללמידה מרחוק… באופן כללי אפשר לומר שהלמידה המקוונת לא קלה לחלק מהתלמידים. יש לנו ילדים שהתקשו להיות מרוכזים בבית הספר, אז מרחוק עוד יותר קשה להם ללמוד. המטרה שלנו בימים אלו היא לעשות הכול כדי שהתלמידים שלנו ידעו שאנחנו איתם בכול בעיה."

תלושי מזון

"בעיניי הנזק הכי גדול שהקורונה עשתה הוא בתחום הביטחון התזונתי ואני שמח שבית הספר, בשיתוף עמותת תובנות בחינוך ומתנדבים מהקהילה – הצליח לעזור גם בכך. עשינו את הבלתי אפשרי, התארגנו במהירות ותוך יומיים חילקנו תלושי מזון לאנשים נזקקים. הכרנו אישה שעובדת ברמי לוי והיא עזרה לנו להשיג מהם את התרומה. המשפחות שנזקקו לתלושי המזון הגיעו לבית הספר, ותוך הקפדה על המרחק של שני מטר אחד מהשני חילקנו את התלושים. החלוקה הזו הייתה הפעימה הראשונה לפני החג.
אני חייב לציין שחלוקת תלושי המזון היא יוזמה של דורית יוסף מנהלת בית הספר. דורית עבדה קשה כדי שנוכל לעשות את זה, היא גייסה את העזרה של כל מי שרק אפשר כדי שהמבצע הזה ייצא לפועל, לכן אני קורא לחלוקה הזו 'מבצע דורית'."

תמיכה רגשית

"אנחנו מקפידים להישאר בקשר הדוק עם התלמידים, אני חושב שאנחנו ממש מציפים אותם ומפריעים להם לישון עד מאוחר ויש לנו גם הרבה ילדים שעובדים כרגע בתור שליחים כך שקשה להם לפנות זמן ללמידה. אנחנו משתדלים כל הזמן להתאים את עצמנו למצב, בדיוק כמו כל עם ישראל אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר, לכן אנחנו שומרים על גמישות ומתאימים את עצמנו כל פעם מחדש.
הקמנו צוות לשעת חירום שעובד מסביב לשעון, אנחנו מקפידים להישאר עם האצבע על הדופק גם מבחינת מצב הרוח של הילדים או של ההורים ואם יש בעיה אנחנו מתקשרים כדי לעודד."

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן